2/28/2011

pendirian?

owh man~!
setiap insan kamil mesti perna merasa
tiba-tiba
jauh di lubuk hati2 nurani ini,
"aku nak jadi apa nie?"

soalan itu kembali terngiang2
di medula oblongata
di hotak ku..

aku nak jadi apa nie?
engineer?
guru?
usahawan?
apa2 pun sebelum melangkah jauh
sementara masih sempat
kautlah seberapa banyak ilmu
insyallah akan ketemu tujuannya~

kadang2 aku pun tak tau nak jadi apa?
hurmm..
kaya?sederhana?bersahaja?
itu hanya mainan dunia
kata ustaz di sekolah ku..

tp yang aku pasti
aku ingin membuat mak dan ayah ku
tersenyum gembira
bersama keluarga,
cucu-cicit nya,
saudara maraku,
kerana aku idamkan keluarga yang bahagia..

betullah kata orang,
duit itu boleh membuat hidup porak peranda,
tapi dengan duit juga boleh mengembirakan kita
kongsi bersama..
senang bersama..


aku berusaha ke saat itu~=)



p/s: owh keluarga bahagia..

No comments:

Post a Comment